ახალ გამოქვეყნებულ დოკუმენტში, საქონლის სავაჭრო სახლის Trafigura-ს გადაზიდვების აღმასრულებლები ამტკიცებდნენ, რომ ნულოვანი ნახშირბადის საზღვაო საწვავზე გადასვლის სტიმულირება არა მხოლოდ დაეხმარება ემისიების მიზნების მიღწევას, არამედ შექმნის ახალ ეკონომიკურ შესაძლებლობებს გლობალურ სამხრეთში, სადაც უხვად არის განახლების პოტენციალი. შეიძლება გამოყენებულ იქნას ელექტრონული საწვავის შესაქმნელად, როგორიცაა მწვანე მეთანოლი და მწვანე ამიაკი.
Trafigura-ს ანალიზმა დაადგინა, რომ აზიას, სამხრეთ ამერიკასა და აფრიკას აქვთ ელექტროსაწვავის უხვი რაოდენობის წარმოების პოტენციალი. არგენტინა, ბრაზილია, ჩილე, კოლუმბია, ეგვიპტე, ინდოეთი და მაროკო განსაკუთრებით კარგად არიან განლაგებულნი მწვანე წყალბადის წარმოებისთვის.
Trafigura-ს მტკიცებით, იმ წერტილამდე, სადაც მწვანე ბუნკერის საწვავი მზადდება და გამოიყენება მასშტაბურად, IMO-ს დასჭირდება ნახშირბადის პოლიტიკის მნიშვნელოვანი ზომების მიღება. ყველაზე იაფი ელექტროსაწვავიც კი ყველაზე ეკონომიური ბაზრებიდან (გლობალურ სამხრეთში) ორჯერ ძვირი იქნება ვიდრე VLSFO, პროგნოზირებს Trafigura. ამ ფასად, მათ გაუჭირდებათ მაზუთთან კონკურენცია, თუ IMO არ დაბეგრავს ბუნკერის საწვავს და არ გამოიყენებს შემოსავალს მწვანე საწვავის სუბსიდირებისთვის.
„IMO-მ გადამწყვეტი ნაბიჯი უნდა გადადგას გადაზიდვის ინდუსტრიის ემისიების დასაძლევად და დაიწყოს გადაადგილება მდგრადი და გამძლე მომავლისკენ“, – განაცხადა რასმუს ბახ ნილსენმა, Trafigura-ს საწვავის დეკარბონიზაციის გლობალური ხელმძღვანელი და თეთრი წიგნის თანაავტორი.
მწვანე საწვავის ყველაზე იაფი წარმოების პოტენციალი არის ის ადგილები, სადაც არის საუკეთესო განახლებადი ენერგიის რესურსები. ბევრი ასეთი ადგილი არსებობს განვითარებად ქვეყნებში. გლობალური სამხრეთის შერჩეულ ადგილებში, მაღალი სიმძლავრის ქარსა და მზეს შეუძლია ელექტროსაწვავის წარმოება 750 აშშ დოლარის ღირებულებით ტონაზე, ტრაფიკურას შეფასებით. ეს გაცილებით იაფია, ვიდრე წარმოების მოსალოდნელი ღირებულება ევროპაში, სადაც ეს იქნება დაახლოებით $1,200-1,500 ტონაზე.
ასევე იხილეთ: Allseas’ Pioneering Spirit ახორციელებს კონტრაქტებს ზღვისპირა ენერგიის პლატფორმაზე