სავარაუდოდ, Maersk-ის თანამშრომლები მთელ მსოფლიოში საშემოსავლო გადასახადის ბევრად უფრო მაღალ განაკვეთს იხდიან, ვიდრე თვით Maersk-ი.
საერთაშორისო კორპორაციული საგადასახადო ანგარიშვალდებულებისა და კვლევის ცენტრის (CICTAR) მკვლევარები იდენტიფიცირებენ საშუალო მომუშავე პირთა უცნაურ მდგომარეობას ბევრ ქვეყანაში, სადაც Maersk ოპერირებს, რომლებიც იხდიან თავიანთი შემოსავლის უფრო მეტ წილს გადასახადებში, ვიდრე დანიური კომპანია.
ძირითადი მოძიება „იხდიან თუ არა მუშები უფრო მეტ გადასახადს ვიდრე Maersk“:
- მომუშავე პირი, რომელიც საშუალო შემოსავალს იღებს დანიაში, იხდის 13-ჯერ მეტს ვიდრე Maersk;
- ჰოლანდიელი მომუშავე პირები იხდიან ცხრაჯერ მეტს, ვიდრე Maersk;
- არგენტინელი მომუშავე პირები იხდიან რვაჯერ მეტს, ვიდრე Maersk;
- ავსტრალიელი მომუშავე პირები იხდიან მათი შემოსავლის 19,8 პროცენტს, რაც ექვსჯერ აღემატება Maersk-ის გადასახადს.
„მაერსკი დანიის ხატია. ჩვენ ვამაყობთ მათი კომერციული წარმატებებით. Maersk-ის მოგება არ უნდა მოხდეს არც მომუშავე პირების და არც გადასახადის გადამხდელების ხარჯზე – იქნება ეს დანიაში თუ საზღვარგარეთ“ – განაცხადა კარსტენ კრისტენსენმა, დანიის გაერთიანება 3F-ის სატრანსპორტო ჯგუფის თავმჯდომარის მოადგილემ.
Maersk-მა ძალიან კარგად გაართვა თავი პანდემიას და შესაბამისი მოწოდების კრიზისს. CICTAR-ის ბრიფინგის თანახმად, კომპანიის გლობალური მოგება მნიშვნელოვნად გაიზარდა 2020 წლიდან.
მკვლევარების შეფასებით, დანიელებმა თითქმის ათი მილიარდი აშშ დოლარის საგადასახადო შემოსავალი მიითვისეს, რომლითაც ადგილობრივ მოსახლეობას შეეძლო სხვაგვარი სარგებლობა მიეღო, თუ Maersk-ის მოგება დაიბეგრებოდა ტიპიური მუშაკის მიერ გადახდილთან შედარებით: „2020 წლიდან 2022 წლამდე, ტონაჟის გადასახადის მოდელის ნაცვლად დანიის სტანდარტული 22% კომპანიის გადასახადის განაკვეთი, დანიამ დაკარგა დაახლოებით 9,4 მილიარდი დოლარის საგადასახადო შემოსავალი.”
”პანდემია იყო უზარმაზარი კომერციული შესაძლებლობა Maersk-ისთვის,” – განაცხადა ჯეისონ ვარდმა, საგადასახადო გამჭვირვალობის ცენტრის CICTAR-ის მთავარმა ანალიტიკოსმა. „2020 წლიდან უმნიშვნელოდ გაიზარდა ტონაჟობა, მაგრამ კომპანიამ შეძლო არსებითად მეტი მოგება მიეღო თავისი ბიზნესიდან დანიის ტონაჟის გადასახადის წყალობით“.
კომპანიის მიერ გადახდილი ტონაჟის გადასახადი გაიზარდა დაახლოებით 100 მილიონი აშშ დოლარიდან კვარტალში 2020 წელს, ხოლო დაახლოებით 200-250 მილიონ აშშ დოლარამდე 2022 წელს.
უორდმა განაცხადა, რომ Maersk-ს შეუძლია უფრო გამჭვირვალე იყოს საგადასახადო ქცევაში. „მიუხედავად იმისა, რომ ისინი უზრუნველყოფენ ზოგიერთ ადგილას გადახდილი მთლიანი გადასახადების გარკვეულ ნაწილს, Maersk-მა უნდა მიბაძოს სხვა დანიის და ევროპული მულტინაციონალური კომპანიების მაგალითს და წარადგინოს ანგარიში ყველა გადასახადისა და ძირითადი ფინანსური ინფორმაციის შესახებ ყველა ქვეყანაში, სადაც ის მუშაობს.“