მრავალწლიანი საჩვენებელი პროექტი, ოფიციალურად 25 მაისს როტერდამში ამოქმედდა. გემი, რომელსაც ეწოდა H2 Barge1, უერთდება წყალბადის საწვავზე მომუშავე გემების მცირე, მაგრამ მზარდ რაოდენობას, რომლებიც წარმოადგენენ ნულოვანი ემისიებისკენ მიმავალ გზას.
ნიდერლანდების Future Proof Shipping-ის საკუთრებაში არსებული გემი კონტეინერებს გადაიტანს როტერდამსა და ანტვერპენს შორის. ის Nike EMEA-ს სახელით BCTN შიდა ტერმინალების ქსელის ქარტიით იქნება წარმოდგენილი. კვირაში რამდენჯერმე მოგზაურობისას გემი, ყოველწლიურად აღმოფხვრის: 2000 ტონა CO2-ის ემისიას.
რეტროფიტის პროექტს ხუთი წელი დასჭირდა თავდაპირველი გეგმებიდან საბოლოო დამტკიცებამდე, რომელსაც ახორციელებს Holland Shipyards Group. პროექტი მხარდაჭერილი იყო Interreg-ის ჩრდილოეთ ზღვის რეგიონის პროგრამის (Zero Emission Ports North Sea – ZEM Ports NS), ნიდერლანდების საწარმოთა სააგენტოს (RVO), როტერდამის პორტისა და Expertis-en InnovatieCentrum Binnenvaart-ის საგრანტო დაფინანსებით, რათა აჩვენოს გადაზიდვის ახალი მოწყობის პოტენციალი.
კონვერტაციის კონტრაქტი დაიდო 2021 წლის მარტში შიდა წვის ტექნოლოგიის წყალბადით ჩანაცვლების მოთხოვნით. ეს მოიცავდა, როგორც ძირითადი ძრავის, ასევე გადამცემთა კოლოფის ამოღებას და ახალი მოდულური მამოძრავებელი სისტემის დაყენებას. ახალი სისტემა შედგება ელექტროძრავებისგან, წყალბადის ავზებისგან, PEM საწვავის უჯრედისგან, წყალბადის ელექტროენერგიად გადაქცევისა და ბატარეის შესანახი სისტემისგან. შეკუმშული წყალბადის ავზები, საწვავის უჯრედები და ბატარეის სისტემა არის ცალკეული ერთეულები, რომლებიც მოთავსებულია კონტეინერებში და მათი ამოღება შესაძლებელია შენარჩუნებისთვის.
„ჩვენ უკვე რამდენიმე წელია ვმუშაობთ, რათა დავრწმუნდეთ, რომ უფრო მსუბუქად გადავაადგილდეთ პლანეტაზე“, – განაცხადა რიჩარდ კლატენმა, Future Proof Shipping-ის აღმასრულებელმა დირექტორმა, როტერდამში გამართულ ცერემონიებზე. „ეს გადაზიდვის პროექტი ადასტურებს, რომ ტვირთის გადატანა ნულოვანი გამონაბოლქვით და ნულოვანი ზემოქმედებით არის შესაძლებელი და ვიმედოვნებთ, რომ ის დააჩქარებს ინდუსტრიას Nike-ის კვალდაკვალ.”