საქართველოს ეკონომიკის მინისტრმა ლევან დავითაშვილმა 2023 წლის 18 აპრილს განაცხადა, რომ საზღვაო ერთიანი ფანჯრის, ინფორმაციის ციფრული გაცვლის სისტემის დანერგვა, რომელსაც პორტები იყენებენ გემების ჩასვლის, ყოფნისა და გასვლისთვის, გახდის საქართველოს, როგორც ლოგისტიკურ ჰაბს.
Digital Ports I-ის გახსნის შეხვედრაზე გამოსვლისას, პროგრამა, რომელიც მოიცავს MSW დანერგვის დასკვნით ეტაპს ქვეყანაში, მინისტრმა ხაზი გაუსვა საზღვაო ტრანსპორტის დიგიტალიზაციის პროგრამის მნიშვნელობას, რომელიც საქართველოში აშშ-ის დახმარებით ხორციელდება.
პროგრამა მიზნად ისახავს საქართველოს კონკურენტუნარიანობის გაზრდას, როგორც შუა დერეფნის, ტრანსკასპიური საერთაშორისო სატრანსპორტო მარშრუტის ნაწილი, რომელიც მიზნად ისახავს ჩინეთსა და ევროპას შორის მიწოდების ჯაჭვებისა და ლოგისტიკის დაკავშირებას.
ოფიციალურად ითქვა, რომ „არსებითი“ იყო „ეფექტური და კლიენტზე ორიენტირებული“ სერვისების მიწოდება, იმის გათვალისწინებით, რომ „მზარდია ინტერესი“ საქართველოზე, როგორც ლოგისტიკურ კერაზე „გლობალური მასშტაბით“.
ციფრული პორტები გულისხმობს საპორტო ინდუსტრიისთვის მიწოდებული სახელმწიფო სერვისების დიგიტალიზაციას და მათ კონსოლიდაციას ერთ ონლაინ პლატფორმაზე ან ერთი ფანჯრის სისტემაზე. მისი განხორციელება გაამარტივებს და სრულ დიგიტალიზაციას მოახდენს გემებისთვის, გააძლიერებს პორტის მენეჯმენტს, ავტომატიზირებს ლოგისტიკურ ოპერაციებს, წაახალისებს უწყებათაშორის თანამშრომლობას და მკვეთრად შეამცირებს საჭირო პორტის პროცედურებს, განაცხადა ეკონომიკის სამინისტრომ.
MSW და ციფრული პორტები ასევე საშუალებას მისცემს სრულად განხორციელდეს საზღვაო დირექტივები და წესები, რომლებიც ასახულია 2014 წელს საქართველოს ევროკავშირთან ასოცირების ხელშეკრულებაში. მათი განხორციელება უზრუნველყოფს საზღვაო სექტორის შესაბამისობას ევროკავშირის ნორმებთან, შიდა საპორტო ინფრასტრუქტურით სტანდარტებთან შესაბამისობაში, დასძინა ორგანიზაციამ.
საქართველოს საზღვაო ტრანსპორტის სააგენტოს, საქართველოში აშშ-ს საელჩოს ექსპორტის კონტროლისა და საზღვრის უსაფრთხოების პროგრამა და აშშ-ის მთავრობას ფინანსური წვლილი შეაქვს MSW-ის დანერგვის პროცესში საქართველოს საპორტო ინდუსტრიაში. მხარდაჭერა ვრცელდება, როგორც პროგრამულ, ასევე სისტემასთან დაკავშირებულ მასალებზე.
ქართულ ობიექტებში პროგრამის განსახორციელებლად საერთაშორისო ტენდერში გაიმარჯვა გერმანულმა საკონსულტაციო კომპანიამ Hamburg Port Consulting.
ასევე იხილეთ: გატაცებული ქართველი მეზღვაურები გაათავისუფლეს